Versie 14.2 van het Quentic Platform is begin oktober uitgebracht als Software as a Service (SaaS). Updates zijn onder andere gemakkelijke bevestiging van trainingsdeelname, altijd en overal, snelle overzichten die kunnen worden aangepast aan de behoeften van verschillende gebruikersgroepen en verbeterd beheer van gerapporteerde EHSQ-incidenten.
Digitaal trainingsdeelname bevestigen
Een van de taken van werkgevers en managers is om werknemers regelmatig trainingen te geven over gezondheid en veiligheid op de werkplek. Om de transparantie en betrokkenheid van alle partijen te vergroten, maakt Quentic 14.2 het mogelijk om deelname aan on-site en online trainingen digitaal te bevestigen, zodat de documentatie automatisch en duidelijk is. Dit vereenvoudigt het proces voor organisatoren doordat ze geen aparte lijsten meer hoeven bij te houden. Deelnemers kunnen er op hun beurt zeker van zijn dat hun trainingsinspanningen controleerbaar zijn. En last but not least draagt de nieuwe aanpak, door het elimineren van papieren lijsten, bij aan de focus van het bedrijf op milieu en duurzaamheid.
Belangrijke informatie in een oogopslag
De startpagina van het Quentic Platform biedt een duidelijk overzicht van de huidige taken, aankomende deadlines en relevante EHSQ-gegevens voor elke persoon. Dit betekent dat u de belangrijkste informatie binnen handbereik hebt wanneer u die nodig hebt. In de nieuwste versie van Quentic kan de weergave specifieker en flexibeler worden aangepast aan de behoeften van de verschillende gebruikersgroepen in het bedrijf: Beheerders kunnen nu bepalen wie toegang heeft tot welke gebieden en functies van de persoonlijke startpagina. Hierbij wordt er rekening mee gehouden dat bijvoorbeeld productiemedewerkers andere gebruiksmogelijkheden in Quentic nodig hebben dan managers of EHSQ-professionals.
Incidenten rapporteren en naadloos volgen
Quentic 14.2 vereenvoudigt de procedures voor het melden, verwerken en evalueren van zowel positieve als negatieve EHSQ-gerelateerde incidenten. De gestroomlijnde flow, van het melden van een incident door een medewerker tot de overdracht aan de verantwoordelijke functie, zorgt ervoor dat alle stappen naadloos en op tijd worden bijgehouden. Bovendien is het mogelijk om de verwerking van individuele gevallen duidelijk te markeren als voltooid, wat de veiligheid van revisies verhoogt. De ongevallenstatistieken van Quentic bieden evaluaties met één klik op de knop en kunnen nu optioneel worden gerelateerd aan ondergeschikte niveaus in de bedrijfsstructuur voor een compleet overzicht.