Quentic kijkt terug op een succesvol jaar. Terwijl veel bedrijven uit de IT-sector, waaronder Software as a Service-bedrijven, in 2022 te maken kregen met economische tegenwind, bleef de toonaangevende leverancier van SaaS-oplossingen voor EHSQ- en ESG-beheer groeien. Opnieuw verhoogde het in Berlijn gevestigde bedrijf zijn omzet aanzienlijk en breidde het zijn klantenbestand uit tot meer dan 900 bedrijven in heel Europa - en daarbuiten. De overname door AMCS biedt verdere groeimogelijkheden voor de toekomst: dankzij de sterke positie van AMCS op de Noord-Amerikaanse markt zal Quentic in 2023 naast zijn Europese activiteiten ook daar zijn activiteiten uitbreiden.
Gezamenlijke internationaliseringsstrategie
Een belangrijke stap naar groei: in het voorjaar van 2022 kondigde AMCS, 's werelds toonaangevende leverancier van geïntegreerde software en voertuigtechnologie voor de milieu-, nuts-, recycling- en grondstoffenindustrie, de overname van Quentic aan. De fusie van de twee marktleiders zal digitale bedrijfsoplossingen bieden voor een gezondere, schonere en duurzamere toekomst. De eerste stap van de gezamenlijke groeistrategie 2023 is een grotere focus op Noord-Amerika: "We hebben de afgelopen 15 jaar een sterke positie op de Europese markt opgebouwd. Nu kijken we naar het westen en zullen we ons samen met AMCS in de toekomst meer richten op de Noord-Amerikaanse markt", onthult Markus Becker, CEO van Quentic.
Meer dan 100 nieuwe klanten, waarvan een derde internationaal
De eerste klanten zijn al binnengehaald. In Noord-Amerika bijvoorbeeld gebruikt een autofabrikant uit Chicago Quentic nu om zijn veiligheid, milieu-, duurzaamheids- en kwaliteitsmanagement te versterken.
In totaal werden vorig jaar meer dan 100 nieuwe klanten verworven, variërend van middelgrote bedrijven tot grote ondernemingen. Het in Berlijn gevestigde bedrijf verwelkomde nieuwe klanten zoals Peikko Group Oy uit Finland, SMT (Services Machinery Trucks) GB uit het Verenigd Koninkrijk, evenals Nemera Services en Gie Osiris uit Frankrijk. Uit Nederland werden Uzin Utz Nederland BV, Schunk Xycarb Technology, Byondis en Ammega Group als klant verwelkomd.
Ook in Duitsland hebben tal van bedrijven besloten de volgende stap in hun digitaliseringsstrategie te zetten en Quentic te gebruiken voor hun EHSQ- en ESG-management. Bekende klanten zijn onder meer LOWA Sportschuhe GmbH en Enpal B.V. "Ongeveer een derde van onze nieuwe klanten komt uit het buitenland. We blijven vooral sterk in Europa, maar zijn blij dat we de eerste klanten in Noord-Amerika hebben overtuigd met onze softwareoplossing. Dit zijn eerste successen die we nu het komende jaar verder willen uitbouwen", vervolgt Becker.
Klanten kunnen nu ook biologische agentia volgens EU-normen beheren
Quentic heeft ook belangrijke technische mijlpalen bereikt. Een hoogtepunt was de uitbreiding van de Quentic-software met de nieuwe modulecomponent "Biologische agentia". Hiermee kunnen bedrijven een goed georganiseerde inventaris van biologische agentia bijhouden. De speciaal ontworpen formulieren voor gegevensregistratie zijn gebaseerd op de vereisten van de Europese Richtlijn 2000/54/EG. "De nieuwe functies bieden bedrijven praktische ondersteuning bij hun dagelijkse werkzaamheden en versterken tegelijkertijd hun compliance", verklaart Dr. Mario Lenz, Chief Product Officer bij Quentic.
Opnieuw genoemd als toonaangevende leverancier van EHS-software
Voor de derde keer is Quentic erkend als een toonaangevende leverancier van milieu-, gezondheids- en veiligheidssoftwareoplossingen in de wereldwijde benchmarkingstudie "Green Quadrant EHS Software", uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Verdantix. De studie vergeleek 23 van de meest prominente EHS softwareleveranciers op basis van een combinatie van capaciteiten en strategische succesfactoren. Op jaarbasis verbeterde en verbeterde Quentic zijn prestaties in verschillende categorieën, waaronder "Mobiele oplossingen" en "Gebruikersinterface". De Duitse dienstverlener is ook de enige leverancier die een topscore van 3,0 krijgt voor "Deployment", een bewijs van echt SaaS-denken in architectuur, organisatie en processen. Verdantix bevestigde ook de sterkere positionering en het grotere bereik van de in Berlijn gevestigde SaaS-leverancier, ook buiten Europa, door zijn nieuwe aansluiting bij AMCS.
Top bedrijfskeurmerk: Uitstekende werkomgeving
Quentic is opnieuw verkozen tot een van de meest populaire werkgevers op het kununu beoordelingsplatform en heeft daarmee opnieuw het Top Company Seal ontvangen. Daarmee staat het in Berlijn gevestigde bedrijf in de top 5 procent van de populairste bedrijven op het platform in de DACH-regio. Dat blijkt ook uit het aantal medewerkers. Alleen al vorig jaar nam Quentic in totaal 85 experts in dienst. Daarmee bereikte het bedrijf vorig jaar de grens van 300 en heeft het nu mensen uit 27 landen in dienst.
Persfoto's
Markus Becker, CEO van Quentic
Over Quentic
Quentic is een van de toonaangevende aanbieders van Software as a Service (SaaS) oplossingen voor EHSQ en ESG management. Het Quentic platform bestaat uit tien individueel te combineren gespecialiseerde modules en biedt daarmee de beste randvoorwaarden voor efficiënt beheer op het gebied van Health & Safety, Risks & Audits, Incidenten & Observaties, Gevaarlijke Chemicaliën, Control of Work, Legal Compliance, Online Instructies, Processen, Milieumanagement en Duurzaamheid. De Quentic App helpt gebruikers onderweg snel taken af te ronden en maakt mobiele rapportage mogelijk. Daarnaast biedt Quentic Analytics duidelijke en dagelijks bijgewerkte dashboards met belangrijke EHSQ-cijfers. Meer dan 900 klanten hebben hun eigen aangepaste en geavanceerde EHSQ management platform gecreëerd op basis van Quentic software oplossingen en versterken daarmee de duurzaamheidsgerelateerde Environment, Social en Governance (ESG) verantwoordelijkheden van hun organisatie. De geïntegreerde software ondersteunt complete managementsystemen volgens ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 en ISO 45001. Quentic maakt sinds 2022 deel uit van de AMCS Group.