5 minuten08/22/2022
Geschreven door Karri Takki
In de herfst van 2015 was ik niet erg thuis in gezondheids- en veiligheidsonderwerpen. Ik zag ze meer als nalevingskwesties, die gewoon gedaan moesten worden. Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat ik niet veel waarde hechtte aan gezondheid en veiligheid.
Dat was toen Fredrik, een van de oprichters van NordSafety (tegenwoordig onderdeel van Quentic) contact met me opnam. Hij vroeg of ik interesse had om hun team te komen versterken. Ik heb wat onderzoek gedaan en was er niet zeker van of bedrijven echt geld zouden uitgeven aan een mobiele app voor gezondheids- en veiligheidsrapportage. Bovendien was NordSafety een klein bedrijf met op dat moment nog maar weinig klanten.
Na een paar gesprekken met de oprichters en een zorgvuldige afweging besloot ik er voor te gaan, ondanks dat ik niets wist over veiligheid en gezondheid. Het was een beslissing die ik vandaag waarschijnlijk niet meer had genomen, nu ik een dochter heb die ik moet voeden en een hypotheek die ik moet betalen.
Waarom heb ik tijd besteed aan het leren over gezondheid en veiligheid? Zou het niet genoeg zijn om je product te kennen? Naar mijn mening is dat niet zo. Als u echt de uitdaging van de klant wilt identificeren en helpen oplossen, moet u hun werk begrijpen. Ook stelt het begrijpen van het werkveld van je klanten je Sales en Marketing teams in staat om beter te verzamelen over wat er echt nodig is in het product en dat door te geven aan productontwikkeling. Een goed voorbeeld van dit proces in actie is de nieuwe Quentic die dit jaar is gelanceerd. We hebben lessen getrokken uit onze klanten en de industrie en hebben onze hele tool voor incidenten en waarnemingen opnieuw ontworpen om beter te voldoen aan de eisen van de moderne wereld.